Tappar du mkt hår ?

Fråga :
HJÄLP ! mitt hår faller av, eller alltså jag fäller en massa hår, jag har frisör shampoo. jag har redan tunt hår, jag vill inte fälla mer?

Svar:
Håravfall kan bero på flera faktorer ,
men oftast har det med stress att göra . ofta kan de komma ca 3 månader efter något hemskt har hänt . om man har mått dåligt .
 eller om mna är inne i en stressad period .!
massera hårbotten varje dag och fortsätt använda frisörschampo .
var 7 år ändras håret också . kan vara något sånt med .
eller har håret växt mer , ? ju längre håret är desto mer känns det som man fäller .
och det är vanligt att tappa runt 100 hårstrån om dagen .. vi alla tappar mellan 40 - 100 , fullt naturligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0