Blir lockarna raka ?

Fråga;
Hej Sofia,
Vad ska man använda för produkter för att få lockarna att stanna kvar efter man lockat det? Lockar fäster inte så bra på mitt hår utan måste ha i tonvis med spray. Inte ens permanent fäster, vad behöver jag?

Svar:
Detta kommer vara ett bestående problem här i bloggen ,
och en väldigt viktig fråga !
ditt problem kan vara så lätt att du bara behöver byta till ett bra shampoo !
det kan vara så att du har fått alldeles för mkt plast runt dina hårstrån att de inte funkar att locka eller permanenta ! eller att de blir rakt efteråt lixom !
Be din frisör göra en djuprengöring på ditt hår och börja sen med bra shampoo som skyddar ditt hår istället för att bli beläggning på håret .

Sen gör ju plattången väldigt mkt också , eller locktången eller vad man använder sig av .
den jag använder . GHD tång , som är en styling tång där ,man kan locka , platta , våga , ge volym
ah , man kan göra allt med den ,
den har samma temperatur hela tiden och skickar ut signaler flera gånger i sekunden så att den ska kunna hålla jämnt .. så även om du stannar upp tången , medans du lockar så har den ändå samma temperatur .
denna använder vi alltid nu för tiden ,
det blir som en läggning och håller i sig tills man tvättar håret .
jag använder mig av denna på min header där uppe . de ser ut som en plattång men du ser ju själv hur fina lockarna blir . och du kan borsta i dom hur du vill osv.
ett längre inlägg om just detta kommer senare,
men grunden är väldigt viktig för att de ska hålla .
de spelar ingen roll hur mkt du än sprayar , de kommer inte hålla bättre ändå om du har kasst shampoo eller en kass locktång .. ledsen att säga det .
det som gör att en lock hänger ut sig är att det blir ojämn balans med värmen på locken .

hoppas det var lite till hjälp !

sofia

Kommentarer
Postat av: sarat

vart kan man hitta ghd plattång ?

2010-06-27 @ 23:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0