trött på lockigt ostyrigt hår ?

Fråga:
Hejsan Sofia! Superbra idé med bloggen. Jag hade en fråga... Jag har ju supertorrt hår,lockigt och yrigt. Jag saknar ett riktigt bra medel att sätta i håret för att kunna forma fina lockar osv efter duschen, det blir ofta bara väldigt burrigt och risigt... Jag torkar håret med hårfön ganska sällan för att håret inte ska slitas så mycket...

Topparna är väldigt torra, även om jag klipper det regelbundet, har du nått bra tips om hur de ska må bättre längre?

Svar:

Det bästa man kan göra i din situation är att använda produkter , både shampoo , balsam , inpackning och styling för lockigt hår!
Ett lockigt hår behöver så mycket fukt som möjligt , och med det menas inte vatten som torkar ut håret ännu mer, utan produkter med mycket fukt i.
Curlesque är en helt ny serie från Tigis Catwalk serie ,
Serien har funnits innan men kallats Curls Rock , och det har tillkommit lite produkter och några har även ändrats lite grann !
 

för dig hade jag satsat på denna serien rakt igenom, schampoot (defining shampoo), balsam (hydrating conditioner) eller leave in conditioner, en lätt mousse (lightweight mousse) som binder ihop lockarna, och en avslutande fet kräm , eller silicon droppar (definingserum)..

Bra produkter är grunden till allt, 
det är lika bra att lära sig det.
du hade märkt så stor skillnad att du inte hade fattat att du inte gjort detta tidigare ! 
det kostar att ligga på topp ,men de är värt varenda krona i längden, och de blir inte så mycket dyrare heller.
För dessa produkterna är så mycket drygare att istället för att ett shampoo håller i en månad håller ett frisör shampoo i 4 - 6 månader ungefär , beroende på hur mkt hår man har såklart !
men det håller sjukt mkt längre och gör så mycket för ditt hår.
det är en klumpsumma som blir dyr , men den kommer inte så ofta heller !
hoppas du fick svar på din fråga.!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Lina

Kan ju även tipsa om Goldewells curl lotion ,den är grym och jag använder den till nästan VARJE kund med självfall. Så fint!// Lina

2010-06-23 @ 19:47:43
URL: http://energetic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0