Från Brunett/Svart till blondin på tio dagar?

Fråga:
Hur gör jag om jag vill bli blond, är mörkhårig och har färgat mitt hår hemma många gånger?

Svar:
Är man brunett och har färgat håret hemma flertalet gånger och applicerat på allt hår . dvs inte bara i benan kan det vara svårt att bli fin blond snabbare än ett år, om man vill behålla någon kvallité överhuvudtaget ..
Det med färgandet hemma gör att det är ett litet problem för oss frisörer .
finns ingen idé för fem öre att ens börja mixtra med sådant här hemma .
det kan bara sluta på ett sätt ,
KATTASTROF !
åh då blir det bara dyrare när ni kommer till oss sen !!! för att rädda ett förstört hår tar längre tid än att vi börjar från början .
Men , det är ju det där me pengar!

har du inte råd att gå till frisören?
då är jag ledsen att säga dig att då får du skylla dig själv att du började med färgningar överhuvudtaget . du måste vara ett jävla proffs om du ens ska ge dig på att färga håret hemma. för annars får du lida för sånt här i efterhand.

och det är inte så att jag klandrar er,
jag har vart där ni är jag med .
innan jag blev frisör ,
och jag gick tillslut till frisör och fixade det ljusare ..
det kostar mer
men det är värt varje krona i slutändan när man väl är där !

det vi gör på salong om du nu är brunett och tagit dig till frisören är att vi antingen gör massa slingor på det ., efter ca tre till 5 omgångar är det oftast ljust och en fin blond färg beroende på hur mörk och hur mkt man färgat innan. !
om man vill att det ska gå lite fortare kan man börja göra en avfärgning för att dra av  det värsta av färgen , då kan man få upp ljushetsläget lite på allt hår så de blir lite ljusare intryck på allting .
men det gör man bara första gången , och då är det en extra behandling!

jag vet inte riktigt mer vad jag ska säga om detta ,
mer än att glöm det där med hemma färger och hemmablekningar . i slutendan kommer du ändå  få gå till frisören och fixa till dina misstag!
hållbarheten , fräshheten, kvalitén , allt blir så mkt bättre av salongsfärg , den förstör inte ditt hår som icafärgen gör!

ta vara på ditt hår och fråga gärna om du har några mer frågor ! :)

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0